2008. november 9., vasárnap

Napló - Vasárnapi Végtelenség

Zalán ma nem jött. Próbált. Ezt megbeszéltem vele. Misi késett. Nem baj. Előfordul. Elvégre ő hozta a kulcsot. Legközelebb keményebb leszek. Túlságosan lágyszívű lettem az utóbbi időben... na mindegy, ez a hirtelen szélsőséges indulat az a dolog, amin javítanom kell.
Bejutottunk a terembe. Fru jelzett, hogy 14:00 helyett 16:00-ra ér próbára. Szeretem a vasárnapi próbákat. Eszter jelzése ellenére nem késett. Péter betartotta a jelzést és késett is. Dennis nem jött ma.
Hitler Komplexus a téma ma is.
A próbát egy órás szövegtanulással kezdtük. Közben a gépemben átírtam a dolgokat, pontosítottam: új szövegek születtek. Egyre jobban érzem azt, hogy nem én írtam a darabot, hanem a próbafolyamat és a színészek ihletik. Én csak egy eszköz vagyok, hogy bemutassuk a végterméket. A cél szentesíti az eszközt. Persze végleges darab nem lesz ebből, mindig fogok itt vagy ott változtatni, átírni, újraképzelni.
16:00 Fru megérkezett. Nemsokára elkezdtük a második felvonást ismételni és a vége részét lerendelkezni. Egész jól haladtunk a mai napon. Misi olykor kötözködött, de már megszoktam. Pedig év elején leszedte magáról a sértődős hercegnő szerepét... Nem baj. Mert ebből is tanulok. Bár jobb szeretném, ha jól állna a darab. Most már tényleg csak egy hónap. Az első előadás a Zöld Macskában lesz a BM Duna Palota előtt. Időpont: 2008. december 10. péntek 19:00. Kíváncsi vagyok a jövőre. Misi jól halad a szerep megalkotásával. Ennek viszont örülök. Remélem tágulni fog az ő képzelete is az én beteg irányomba. Talán közös nevezőre jutunk. Emese olykor felvesz egy gonoszkás magatartást a neonáci szerepben. Keresgél. De ma már jelentősen ráérzett (tudatosan vagy anélkül) bizonyos szálakra, főként a Nácisszal való viszonyban. Ezzel előrébb ugrunk. Eszterben rengeteg energia van, amit óvatosan csiszolni kell és akkor robbanni fog. Sokszor hamis, de a természetességet megérzi pillanatok alatt és onnantól kezdve jó. Persze ez egy későbbi folyamat. Kb. 2 hét és jelentősen fogunk ugrani. Ma már észlelni lehetett azokat a pontokat, ahol felpörög az egész és erős helyzetet eredményez. Kálmi a mai napon új színeket vitt a szerepbe. Ezekkel kellene többet foglalkoznom. Csak az idő az egyetlen ellenségünk. Édes ellenség az idő. Nem vár meg. Minden pillanatban küzd. András, aki Kohnt fogja alakítani ma is hiányzott, mert többféle melót végez egyszerre. Így Eszternek Viktor lett a párja az alázós jelenetben. Ennek a jelenetnek fűtöttnek és erotikusnak és bugyutának és félelmetesnek kell lennie egyszerre. Azt hiszem jó úton vagyunk. Viktor is Kohn bőrébe bújik bele. Viktor remek anyaként létezett az egyik próbán. Az eredeti anya: Vera. Hihetetlen ízléssel közelít a figura és a darab felé. Remek játékos. Tele van kibányászatlan energiával.
Este nyolcig majdnem befejeztük a második felvonás rendelkezését. Csak azért nem teljesült ez, mert még tartozom egy-két új jelenettel a csapatnak. Ma hajnalban kénytelen vagyok pótolni ezeket is. A darab folyton javul. Próbáról próbára. A társulat sokat segít ebben. Különösen Misi. Mert bármennyire is kötözködő, de azért nem buta koponya. Csak az időzítéssel vannak gondjai. Luca őszinte ívet visz végig a szerepén belül, mert óvatosan és érzékenyen a lelkére húzza és folyton bizonytalan, pedig jó úton van. Péter kezdi már lecsiszolni a színjátékos múltját és hamarosan, mint ember fog részt venni az előadáson. Persze ezzel a többieknek is akad gondja. Amúgy roppant ügyes tud lenni Péter, ha elkapja az ihlet. Réka remek agyra tett szert tavasz végén és nyáron. Most már erősebb érzékenységet tárol magában, de azért küzdenie kell neki is, hogy leszedje a fölösleges görcsöket. A játéka és a gondolkodása kitűnő, de a "hogyan" - okkal még baj van. Nemsokára már nem lesz baj. Fru egy kicsit fáradtnak tűnt a mai napon. A szerepét hozta tisztességesen, de ennél jobb is tud lenni. Ezt tudom. Ebben biztos vagyok. Fűrész Úr ügyes volt ma is: nem zavart (ez csak vicc). Fűrész Úr rendesen végzi a munkáját és látni rajta, hogy komolyan veszi az egészet. Ez feldobja a kedvemet és új világokat tudunk alkotni együtt minden vasárnap...

Nincsenek megjegyzések: